10 Şubat 2015 Salı

Gaziantep'de Bir Otel - Şirehan


Gaziantep ile ilgili yazılacak, söylenecek, yenilecek çok şey mutlaka gezin görün denilecek de çok yer var. O her tatil döneminde yapılan "Yaa aslında önce kendi ülkemizi gezmek lazım" "Şöyle bi doğu anadolu turu yapsak yaa" geyikleri aslında çok doğru. Hele ki söz konusu Antep ise İmam Çağdaş'da kebap yemek bile başlı başına bi yazı konusu :)
Ama ben Osmalı dönemi mimarisinin en güzel örneklerinden biri olan ve 
Antep'in simgesi haline gelmiş bir otelden, Şirehan'dan bahsetmek istiyorum. 



Otel aslında 1885 yılında Halep Valisinin halktan alınan vergilerle inşa ettiği bir han. İlginç olan kısmı o dönem vergi veremeyen insanlar inşaatında çalışması, çalışamayacak durumda olanların ise hanın inşaası süresince gelip dua ederek destek vermesi istenmiş. Dikkat ettiyseniz bu yüzyılda devletin duamıza ihtiyacı olmadığından güzel güzel vergilerimizi ödüyoruz :)


Kesme taşlardan kare şeklinde planlanan han, ipek yolu üzerinde bulunduğundan uzun yıllar boyunca kervansaray olarak kullanılmış. 
Gaziantep'den Kore'ye kadar uzanan  yolda en büyük kervansaray olmak gibi de bir ünvanı var. 



2013 yılındaki restorasyon çalışmaları sonucu Mayıs ayında otel olarak hizmete girmiş. 



Otele girer girmez, gerçekten tarihi bir yerde konakladığınızı hissediyorsunuz. O anlamda aslına sadık kalarak düzenlediklerini söyleyebilirim. 


Odaların avluya baktığı, koridorlarında güvercinlerin uçuştuğu, daracık merdivenlerinden düşmemek için dua ederek indiğiniz, her köşesini müze gibi gezmek isteyeceğiniz son derece mistik bir otel. Tam da bu sebepten bir çok diziye ev sahipliği yapmış. Televizyonla aranız iyiyse kesin bi yerlerden tanıdık gelicektir. 




Ben Antep'e bir çok kez gittiğim için bütün gün otelde gezip o döneme ait eşyaları, antika dikiş makinalarını, daktiloları, ütüleri filan inceledim :) 
Tıpkı bir Antep'li gibi bütün gün çay içip avlusunda kitap okudum. 



Tabii ki bir otel için Antep'e filan gidilmez ama küçük bir tatilinizde olur da Antep'e gelirseniz burada kalın. Bol bol çay için. Kuru dolma yiyip çok mutlu olun :))


12 yorum:

  1. Offfff... bayıldımmmm.. devamını bekliyoruz.. hemen takibe alıyorum sizi..

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir otel yahu annem Antep'li ama hiç duymadım burayı :)

    YanıtlaSil
  3. Ayrıntılarıyla çok güzel anlatmışınız. 3 kez gittim. Yine gideceğim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. çok güzel işallah birgün gidip görmek nasip olur..

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkürler. Bende istiyorum.. Keşke bir tur düzenlesekde gitsekk .. Türkiyede görmek istediğim o kADAR ÇOK YER VARKİ..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzelmiş,gidip gezmek lazım.

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güzel ve hoş ir konsepti var…
    Paylaşım için teşekkürler yolumuz düşerse şayet konaklamak lazım..
    Sevgiler…

    YanıtlaSil
  8. Şu Antep'e bir ben gidemedim, tarihin ve kültürün merkezi oyasa ki.... yazdıkların beni heveslendirdi bak :))

    YanıtlaSil
  9. Antepe cok gitmek istiyorum.. Heryani tarih kokuyor sanki.. Simdi daha cok gitmek istedim..

    YanıtlaSil
  10. 2016 Ocak planlarımdan, okudukça heyecanlanıyorum. Teşekkürler ((:

    YanıtlaSil