17 Ağustos 2015 Pazartesi

Ekin'i Sevmek




Bir süredir kendimi salak yerine koymaya bayılıyorum. Bu bir nevi hobi gibi. Siz ahşap boyarsınız ben kendime yalan söylerim, siz birbirinize küçük oyunlar oynarken ben kendime oynarım. 
Ekin'in bana kabullenmemeyi öğrettiği günden beri, bişeyin tam tersi olmasını istiyorsam "Mış gibi" yapıyorum. 




Beni nasıl değiştirdiğine şaşırıyorsanız  şunu söyleyeyim bu dünyada Ekin'e değen ve değişmeyen hiç bir şey yok. Böyle söylediğimde inanmıyor, kimse benim kadar şapsal olamazmış. Bunlar tamamen benim gereksiz abartmalarımmış. Abartmak derken "K" yi her seferinde uzatıyor. Gülüyorum. 

Bir gün 102 tane renk saymaya çalıştık. Ben sadece gökkuşağındakileri sayabildim. 57.sinde sıkıldı. 102.yi bulamadı. İnatçı kırmızı diye birşey uydurdu. Öyle bir renk yok dedim. Kavga ettik. 
Sonra ben bir boya kataloğu bulup, kırmızının yanına inatçı yazdım da barıştık. 

Doğumgünümde bana şiir yazmıştı. Sonunda kafiye bile olmayan cinsten. Bari baş harflerine bakiyim belki, adım yazıyordur dedim Atopyed diye birşey çıktı. "Atopyed kim Ekin" diye sordum. Hintlilerin inanışına göre, şans getiren bi çeşit tanrıymış. Onlar ineklere tapmaz mıydı dedim. Eskiden öyleymiş..
Bu kez tartışmadık. 
Belki de dünyadaki tartışılmaz tek gerçeğin Ekin'le tartışmayı sevmediğim gerçeği olduğundan.. 
Tartışmadık. 

Ekin bu. 
Bazen çok neşeli olabilir, bir saat sonra her şeyden nefret edebilir, on dakika sonra annesini özleyebilir, beş dakika içinde bir yere yetişmesi gerekebilir ve sonraki hafta bambaşka biri olabilir. O buna büyümek diyor, bense haklısın diyorum. 



Böyle anlatınca hiç sevmediniz biliyorum. Tıpkı onun da beni hiç sevmediği gibi ama kabul edelim ki beni güzel eğitti. En önemlisi de önce biri tarafından sevilmemeyi sonra da seviliyormuş gibi davranmayı öğretti. 
"Tamam güzelim sana aşık ol demiyorum, olamiyosan olma ama sev. Kahve içmeyi, hiç takmadığın şapkalar almayı ve hatta sevmediğin halde seviyormuş gibi yaptığın kediler gibi işte yaa. Sev yani.. Sen sonbahar gibi boktan bi mevsimi seviyosun ama beni sevemiyosun öyle mi?" dedim bir gün ona. 
" Sen, seviyorum farzet. Bu, üzülmekten daha basit" dedi. Herhalde anlamışsınızdır. O öyle istiyorsa, ben de öyle yapardım.

Geçen ay taşınacağını söylediğinde de öyle yaptım.
Şu kalemi uzatır mısın der gibi söyledi. Ben de sanki "peki" der gibi "nereye" olduğunu sordum. Çok uzak bi yerler, planlar, hayaller sıraladı. Hepsini sevdim. Ekin'i sevip hayallerini sevmemek olmaz.. Şaşırmayışıma şaşırmadı. Beni sevmezken seviyormuş gibi yaptığımı bilirdi. Şimdi, o giderken de gitmezmiş gibi yapıyorum. Onu da biliyor. Dedim ya çok zeki kız. Kesin ileride master yapacak. 

9 yorum:

  1. birşey itiraf edeceğim yazının sonuna kadar sevgilinizden bahsdiyorsunuz sandım ama sonunda acaba kızımı dedim :) ama hala da çözemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda kendimle alakalı bi yazi degildi :) bazen erkekler Ekin gibi kizlari sever temali bi yazi yazmaya calistim ama biraz karisik oldu :))

      Sil
  2. Ben de aynı sanıyla okudum.Ne yapmak istediyseniz gerçekten güzel olmuş.Ama taşınacağını söylediğinde sevdiğiniz sizi terkediyormuş gibi geldi,ta ki kız olduğunu öğreninceye kadar.Ve o satırlarda bayağı üzüldüm.Değişik sıradışı denecek bir yazı.Tebrikler yavrum.Ece ablanız.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ediyorum. yazdigim seyin siradisi bulunup beğenilmesi tam bir mutluluk :))

      Sil
  3. Biz seviyoruz böyle yazıları okumayı, sonuna kadar okudum ama bitiverdi.Ellerinize sağlık, devamı olursa bekleriz...))

    YanıtlaSil
  4. Seni seviyorum farzet. bu üzülmekten daha basit.. wooww sinir katsayıma ışık hızı ekledi o cümle. ama yazı çok güzel bana karışık gelmedi

    YanıtlaSil
  5. Yazıdaki amaç ne..? Sadece yazmış olmak için mi yazılmış..? Bir başkasının yaşadığı bir olayı yazar kendine mi mal etmiş..!? Radikal olmak bu yazı için EDA GÜNGÖR İÇİN yeterli bir mutluluk mu..? Okuyucu olarak ben ne aldım...? cümlesindeki espiri ne....?
    BENİM NEYSELERİM ÜNLÜDÜR...! NEYSE....!? SEVGİ İLE KALIN ..YÜREĞİNİZE EMEĞİNİZE SAĞLIK..!D.U

    YanıtlaSil